W tej części omawiamy niektóre uszkodzenia
tylnej belki
, mogące pojawić się w określonych przypadkach. Nie wyczerpuje to oczywiście całości tematu, gdyż niekiedy zdarzają się inne, indywidualne przypadki w ramach samochodów Peugeot
, Citroen
i Renault
. Dla uzyskania większej ilości informacji na temat uszkodzeń tylnych belek i alternatyw rozwiązania problemu proponujemy skorzystać z menu i zakładki - o tylnych belkach
-
Spośród najczęstszych usterek tylnej belki możemy wyróżnić kilka obszarów, które powodują, że zawieszenie auta nie jest sprawne w stu procentach i kwalifikuje się do regeneracji lub całkowitej wymiany. Obszarami tymi jest naturalne zużycie tylnej belki, udział auta w kolizji lub wypadku lub nieumiejętna regeneracja tylnej belki.
Wyeksploatowanie tylnej belki na skutek normalnego użytkowania i jest rzeczą normalną po przejechaniu określonej ilości kilometrów. Przyczyną tego stanu rzeczy może być wilgoć, która gromadzi się wewnątrz poszczególnych elementów składowych tylnej belki (dotyczy to szczególnie łożysk i czopów) przyczynia się do powstania i rozwoju korozji, skutkiem czego są niepokojące dźwięki dochodzące z tylnego zawieszenia takie, jak skrzypienie, trzeszczenie i inne. Efektem rozwijającej się korozji jest pojawienie się i powiększanie luzów pomiędzy poszczególnymi elementami tylnej belki, co z kolei skutkuje utratą geometrii kół tylnych. W zależności od marki auta, rodzaju zawieszenia i stanu zaawansowania korozji pochylenie kół może przybierać różny kierunek i kąt odchylenia od nominału. Regeneracja tylnej belki
na tym etapie zużycia jest najczęściej możliwa.
Kolejny możliwy obszar niesprawności tylnej belki wiąże się udziałem auta w kolizji lub wypadku. W tej sytuacji tylna belka może ulec skrzywieniu, pęknięciu mogą ulec drążki stabilizacyjne, czy inne elementy tylnej belki. W takim przypadku w strukturze belki i elementów ją tworzących pojawić mogą się uszkodzenia materiału niewidoczne gołym okiem, które mogą dyskwalifikować belkę do regeneracji lub jakiejkolwiek naprawy.
Następne możliwe źródło problemów z tylną belką to jej nieumiejętna regeneracja. Ma to niestety dość często miejsce, w sytuacji, gdy za naprawę zabierają się osoby nie posiadające stosownego doświadczenia i narzędzi. Efektem tych pseudo-napraw mogą być skrzywienia tylnej belki, zespawania poszczególnych jej elementów, uszkodzenia na skutek nadużywania młotka i inne tego typu efekty. Regeneracja tylnej belki po takich działaniach nie zawsze jest możliwa.
Obsługujemy klientów z terenu całego województwa
mazowieckiego
:
Warszawa Nowy Dwór Mazowiecki Płońsk Mława Ciechanów Chorzele Grodzisk Mazowiecki Maków Mazowiecki Myszyniec Ostrołęka Ostrów Mazowiecka Wyszków Pułtusk Łochów Węgrów Sokołów Podlaski Siedlce Mińsk Mazowiecki Kałuszyn Łosice Garwolin Otwock Góra Kalwaria Grójec Mszczonów Płock Żyrardów Sochaczew Glinojeck Przasnysz Wyszogród Płońsk Raciąż Pruszków Sierpc Drobin Różan Gostynin Radom Białobrzegi Nowe Miasto Kozienice Pionki Iłża Lipsko Zwoleń Szydłowiec Przysucha Skaryszew
Gwarancja 2 lata!