REGENERACJA KÓŁ DWUMASOWYCH

Postęp techniczny w dziedzinie motoryzacji w obecnych czasach następuje dość szybko, a konstruktorzy i producenci samochodów właściwie nieustannie starają się wprowadzać coraz to nowsze rozwiązania techniczne w wytwarzanych pojazdach. Przykładem tego może być dwumasowe koło zamachowe, które niegdyś występowało dość sporadycznie.

Współcześnie jednak, praktycznie trudno jest spotkać samochód z silnikiem zasilanym olejem napędowym bez tegoż właśnie elementu układu przeniesienia napędu, co więcej - koło dwumasowe pojawia się coraz częściej w samochodach z silnikami spalinowymi.

Niewątpliwie dwumasowe koło zamachowe zwiększa komfort jazdy, tłumi drgania generowane przez silnik powodując, że przemierzanie kilometrów samochodem jest bardziej przyjemne. Niestety element ten jest dość awaryjny na tle innych podzespołów samochodu i na domiar złego koszt nowego koła dwumasowego jest dość znaczny. Chcą wymienić dwumasę warto skorzystać z usług dobrego mechanika samochodwego, najlepiej takiego, o którym mamy przekonanie, że jest dobrym fachowcem.

Na części używane nie można tutaj zbytnio liczyć z uwagi na fakt, że koła zdemontowane z innych aut praktycznie nadają się jedynie do naprawy lub na złom - choćby z uwagi na fakt, że wymiana koła dwumasowego wiąże się z wymontowaniem z samochodu skrzyni biegów - w razie założenia koła używanego ponosimy wysokie ryzyko, że w dość krótkim czasie trzeba będzie dwumasę ponownie wymienić, oczywiście ponosząc ponownie koszt demontażu i montażu skrzyni biegów.

Tak więc jeśli już mamy problem z kołem dwumasowym pozostają nam dwa rozsądne rozwiązania. Pierwszym jest zakup nowego zestawu sprzęgła, co niekiedy może oznaczać wydatek kilku tysięcy złotych. Drugie wyjście to

regeneracja koła dwumasowego

wraz z tarczą sprzęgła i dociskiem. Rozwiązanie takie jest znacznie tańsze, niż nowa część, a pod względem żywotności nie ustępuje wcale części nowej fabrycznie. Dla porządku można jeszcze dodać, że niektórzy kierowcy w poszukiwaniu pozornych oszczędności dają się skusić na założenie sztywnego sprzęgła ale jest to jedynie wyjście chwilowe, mogące wielokrotnie zwiększyć koszty albowiem jednym z zadań koła dwumasowego jest ochrona skrzyni biegów przed drganiami przenoszonymi z silnika - jeśli więc usuniemy spomiędzy silnika i skrzyni biegów element tłumiący drgania w postaci koła dwumasowego, możemy niemalże być pewni, że wkrótce pojawią nam się problemy ze skrzynią biegów.

Oczywiście każdy użytkownik auta sam podejmuje decyzję i sam również później ponosi ich konsekwencje. W świetle powyższych rozważań, wydaje się, że chyba najtańszym i najlepszym rozwiązaniem jest

regeneracja koła dwumasowego

(wraz z tarczą i dociskiem).

1. Twoje koło dwumasowe jest już wymontowane?

Dostarcz je do naszego serwisu osobiście lub zamów naszego kuriera.


2. Auto jeszcze jeździ?

Jak Twój mechanik wymontuje koło dwumasowe wyślij je do nas lub zamów naszego kuriera.


3. Auto jeszcze jeździ, a Ty nie masz zaufanego mechanika?

Zadzwoń do nas - współpracuje z nami ponad 150 warsztatów na terenie całej Polski - pomożemy Ci odszukać godny zaufania serwis w Twojej miejscowości, który zdiagnozuje, zdemontuje i zamontuje koło dwumasowe po regeneracji.

Jeśli zależy Ci na czasie, możesz zamiast czekać na naszego kuriera, osobiście odwiedzić siedzibę firmy spedycyjnej w swoim mieście. Skrócić może to czas całej operacji regeneracji dwumasy. W siedzibie firmy kurierskiej możesz także osobiście odebrać swoje koło dwumasowe już po regeneracji u nas.

Co to jest koło dwumasowe



Koło dwumasowe popularnie nazywane dwumasą jest elementem układu przeniesienia napędu montowanym pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów. Podzespół ten występuje tylko i wyłącznie w przypadku zastosowania w samochodzie manualnej skrzyni biegów. W samochodach mających automatyczną skrzynię biegów w miejscu układu sprzęgła znajdziemy konwerter, czyli tak zwane sprzęgło hydrokinetyczne. Koło dwumasowe składa się z dwóch mas ułożyskowanych i połączonych ze sobą, a ich zadaniem jest tłumienie drgań skrętnych.

Regeneracja koła dwumasowego w efekcie daje taki sam podzespół pod względem sprawności technicznej i walorów użytkowych, jak element fabrycznie nowy. Dwumasa jest elementem przenoszącym znaczne obciążenia i na ogół po około 200 000 km zregenerowanie tego podzespołu jest konieczne. Alternatywą dla regeneracji koła dwumasowego jest kupno elementu fabrycznie nowego, jednakże może być to z uwagi na wysokie koszty rozwiązaniem trudnym do zaakceptowania przez większość kierowców.
regeneracja kół dwumasowych
regeneracja kół dwumasowych widok elementów
zregenerowana dwumasa
Telefon
601 701 802
© 2011 by - Aquaress