Dosyć powszechnym objawem w przypadku uszkodzenia lub zużycia elementów układu przeniesienia napędu w skrzyni automatycznej jest szarpanie podczas zmiany przełożeń lub jazdy. Może to wskazywać, że
regeneracja i naprawa konwertera
, czyli
sprzęgła hydrokinetycznego
będzie konieczna. Oczywiście objawy takie mogą mieć inne przyczyny i w związku z tym właściwa diagnostyka u dobrego specjalisty jest w tym zakresie kluczowym aspektem. Konwerter zamienia ruch obrotowy wału korbowego na ciśnienie dostarczane do skrzyni automatycznej, dzięki czemu moment obrotowy jest przekazywany z jednostki napędowej do skrzyni biegów i w dalszej kolejności na koła.
Za podane na wstępie usterki mogą odpowiadać okładziny cierne znajdujące się we wnętrzu konwertera oraz uszczelnienie tego elementu. Z uwagi na konieczność wykonania diagnostyki w tym zakresie nie można jednoznacznie wskazać przyczyn takiego stanu rzeczy, gdyż niezbędna będzie w tej kwestii wizyta w warsztacie. Jeżeli po wykonanych testach i diagnostyce okaże się, że
regeneracja i naprawa konwertera
, czyli
sprzęgła hydrokinetycznego
to konieczność zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.
Jednym z etapów regeneracji konwertera (sprzęgła hydrokinetycznego) jest jego zabezpieczenie antykorozyjne. Odbywa się to na sam koniec wszystkich prac, po testach i kontroli oraz po wyważeniu.