Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w branży i posiadaniu bardzo bogatego parku maszynowego
regeneracja i naprawa konwertera
, czyli
sprzęgła hydrokinetycznego
to jedynie nasza usługa dedykowana posiadaczom aut wyposażonych w skrzynie automatyczne. Oprócz tego każdemu kierowcy możemy zaproponować szereg innych czynności naprawczych i regeneracyjnych w odniesieniu do różnego rodzaju komponentów występujących w aucie. O ile w samochodzie ze skrzynią automatyczną znajdziemy konwerter, o tyle w sytuacji auta ze skrzynią manualną spotkamy układ sprzęgła, który również możemy poddać naprawie w naszym zakładzie centralnym.
Możemy pomóc również w kwestii przywrócenia do stanu fabrycznie nowego elementów układu kierowniczego, czyli maglownicy i pompy wspomagania. W samochodach o nieco większych gabarytach, niż osobowe spotkamy przekładnie ślimakowe również poddawane regeneracji w naszym zakładzie. W razie problemów z układem turbodoładowania możemy zregenerować na Państwa życzenie również i turbosprężarkę. Dzięki parkowi maszynowemu i olbrzymiemu doświadczeniu w branży komponenty opuszczające nasz zakład centralny spotkamy w samochodach jeżdżących nie tylko po terenie naszego kraju, ale również wielu państw ościennych. Współpracują z nami liczne warsztaty samochodowe i serwisy autoryzowane i z całą pewnością stanowi to istotny wyznacznik naszej fachowości i znajomości tematu. Jeżeli
regeneracja i naprawa konwertera
, czyli
sprzęgła hydrokinetycznego
będzie konieczna zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.
O ile w przypadku samochodu posiadającego skrzynię manualną występuje klasyczny układ sprzęgła w postaci koła zamachowego, tarczy i docisku, to w samochodach posiadających automatyczne skrzynie biegów stosuje się tak zwany konwertery, czyli sprzęgła hydrokinetyczne. Element ten swoim wyglądem przypomina spłaszczony walec o zaokrąglonych krawędziach. Z jednej strony element ten jest przymocowany do koła zamachowego od strony bloku silnika, a z drugiej strony jest zamontowany we wnętrzu skrzyni automatycznej. W środku konwertera panuje wysokie ciśnienie, dzięki czemu moment obrotowy z jednostki napędowej jest przenoszony na skrzynię biegów.
Regeneracja konwerterów
, czyli sprzęgieł hydrokinetycznych to zabieg wymagający dużej precyzji i zastosowania specjalistycznych przyrządów. Przykładem takich maszyn jest chociażby specjalistyczny automat spawalniczy, czy wyważarka. Bez wykorzystania tego typu urządzeń prawidłowa regeneracja konwertera nie jest możliwa do wykonania. We wnętrzu każdego konwertera znajdują się odpowiednio wyprofilowane łopatki nadające ruch cieczy roboczej, a także okładziny cierne, które to elementy wraz z upływem czasu i normalną eksploatacją pojazdu ulegają procesowi zużycia i wyeksploatowania. Niekiedy również niestety może dojść do uszkodzenia mechanicznego któregokolwiek z tych elementów i wtedy z całą pewnością bez zregenerowania konwertera lub wymiany tego elementu na nowy nie obejdzie się.
Jednym z etapów regeneracji konwertera (sprzęgła hydrokinetycznego) jest jego zabezpieczenie antykorozyjne. Odbywa się to na sam koniec wszystkich prac, po testach i kontroli oraz po wyważeniu.