Charakterystyczne falowanie obrotów silnika podczas postoju auta z włączonym biegiem i wciśniętym hamulcem może stanowić jedną z wielu przesłanek do tego, że
regeneracja i naprawa konwertera
, czyli
sprzęgła hydrokinetycznego
będzie konieczna do zrealizowania. Na ogół za pojawienie się takiego właśnie objawu będą odpowiadały zużyte okładziny cierne znajdujące się we wnętrzu konwertera. Oczywiście możemy spotkać się także z innymi przyczynami tego zjawiska i właśnie, dlatego stosowna diagnostyka jestem bardzo istotna w tym zakresie.
Sprzęgło hydrokinetyczne oprócz wspomnianego falowania obrotów może dawać również inne objawy uszkodzenia lub zużycia, a będą nimi problemy podczas przyspieszania, metaliczne odgłosy, a także szarpanie w momencie zmiany przełożeń. Podobnie również i te objawy mogą mieć różne źródło, dlatego ponownie podkreślamy konieczność wykonania właściwej diagnostyki tych objawów. Jeżeli okaże się, że
regeneracja i naprawa konwertera
, czyli
sprzęgła hydrokinetycznego
będzie konieczna zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami.
Jednym z etapów regeneracji konwertera (sprzęgła hydrokinetycznego) jest jego zabezpieczenie antykorozyjne. Odbywa się to na sam koniec wszystkich prac, po testach i kontroli oraz po wyważeniu.