Naprawa mechatroniki - sterownika automatycznej skrzyni biegów - regeneracja sprawdzenie diagnostyka

Dlaczego warto skorzystać z naszych usług?
20 lat doświadczenia
+ 10 000 zregenerowanych skrzyni i sterowników
70 wykwalifikowanych specjalistów
Nienaturalne dźwięki, utrata mocy, komunikaty na desce rozdzielczej, szarpanie podczas zmiany przełożeń?

To mogą być oznaki uszkodzonego sterownika - mechatroniki

Naprawa mechatroniki - sterownika automatycznej skrzyni biegów - regeneracja sprawdzenie diagnostyka


Każda automatyczna skrzynia biegów to dosyć precyzyjnie wykonany i pracujący układ części o charakterze elektronicznym, mechanicznym i hydraulicznym.

Regeneracja i naprawa sterowników automatycznych skrzyń biegów

to jedna spośród wielu realizowanych przez nas usług o charakterze regeneracyjnym i naprawczym w branży motoryzacyjnej. Do prawidłowego wykonania tego typu usługi niezbędne jest zastosowanie specjalistycznych i bardzo kosztownych urządzeń. Z tej właśnie przyczyny regeneracja i naprawa sterowników automatycznych skrzyń biegów nie może być realizowana przez dowolny warsztat samochodowy, lecz musi zostać powierzona specjalistom w tym zakresie.

Każdorazowo trafiające do nas sterowniki automatycznych skrzyń biegów są montowane w specjalnym przyrządzie diagnostycznym w celu określenia ich stanu technicznego. W dalszej kolejności dokonywana jest wymiana ewentualnie niesprawnych elementów oraz realizowany jest ponowny test i regulacja. Dopiero po wykonaniu tych wszystkich czynności sterownik może być przekazany odbiorcy. Z całą pewnością

naprawa mechatroniki - sterownika automatycznej skrzyni biegów - regeneracja sprawdzenie diagnostyka

pozwoli na to, aby elementy te powróciły do swojej pełnej sprawności technicznej i odzyskały swoje pierwotne walory użytkowe.

Sterownik czyli mechatronika automatycznej skrzyni biegów - budowa i przeznaczenie



Jak sama nazwa wskazuje,

sterownik automatycznej skrzyni biegów

jest podzespołem odpowiedzialnym za zawiadywanie pracą tego właśnie typu skrzyni. Komponent ten jest bezpośrednio umiejscowiony w korpusie skrzyni biegów z takim jednak zastrzeżeniem, że jego demontaż jest relatywnie prosty, albowiem z reguły wymagana jedynie wypuszczenia oleju ze skrzyni biegów i odkręcenia śrub mocujących sterownik. Element ten ma postać metalowej płytki z odpowiednio wyprofilowanymi kanałami i otworami, do którego są przytwierdzone elementy sterowania elektronicznego, elektrozawory oraz części pracujące hydraulicznie. Całość ma dosyć skomplikowaną budowę, a bardzo istotną cechą tego właśnie komponentu jest bardzo wysoka precyzja wykonania i pasowania poszczególnych elementów. Bardzo często poszczególne elementy sterownika automatycznej skrzyni biegów są wykonane z tolerancją na poziomie setnych części milimetra. Powoduje to, że jakiekolwiek samodzielne próby dokonywania

sprawdzenia kontroli diagnostyki naprawy regeneracji mechatroniki sterownika automatycznej skrzyni biegów

najczęściej kończą się powstaniem dodatkowych uszkodzeń. Oczywiście z punktu widzenia kieszeni kierowcy będzie to dodatkowy wydatek, niż w sytuacji gdyby niezwłocznie po stwierdzeniu usterki udać się do odpowiedniego fachowca.

Sprawdzenie kontrola diagnostyka naprawa regeneracja mechatroniki sterownika

automatycznej skrzyni biegów oznacza oczywiście konieczność zdemontowania tego podzespołu i dostarczenia go do naszego zakładu centralnego. Można to uczynić samodzielnie lub skorzystać z naszego kuriera. Ponieważ każda sytuacja może różnić się od innych przypadków, dlatego oferujemy naszym kontrahentom różne warianty i możliwości korzystania z naszych usług. W pierwszej kolejności najlepszym krokiem jest zawsze kontakt z naszymi specjalistami, którzy w oparciu o wieloletnie doświadczenie pomogą wybrać najkorzystniejszy dla kierowcy samochodu wariant realizacji usługi i sposób rozwiązania wszystkich związanych z tym kwestii logistycznych.

Sterowniki  automatycznych skrzyń biegów mają za zadanie zarządzać pracą tego typu skrzyni, co dzieje się poprzez odpowiednie kierowanie przepływem czynnika roboczego dzięki zastosowaniu komponentów hydraulicznych i elektronicznych. Zmiana poszczególnych przełożeń ma miejsce oczywiście sposób oparty o działanie odpowiednich kół zębatych osadzonych na wałkach z wykorzystaniem tarcz ciernych, ale wszystko to odbywa się z wykorzystaniem odpowiedniego sterowania mechatronicznego. Oczywiście to bardzo uproszczony sposób działania automatycznej skrzyni biegów, gdyż w zależności od jej typu, a także rodzaju mogą występować nawet i dosyć znaczne różnice w zakresie mechanizmu działania i funkcjonowania. W każdym jednak przypadku należy pamiętać o tym, że regenerację i naprawę sterowników automatycznych skrzyń biegów bez względu na rodzaj usterki i kondycję techniczną tego podzespołu powinno się powierzać specjalistom w tym zakresie. Gdy zdecydujemy się na naprawę tego podzespołu w serwisie, który nie zna się na tej tematyce narażamy się na niepotrzebne koszty. Do naszego zakładu często trafiają podzespoły, które były poddawane różnym próbom regeneracji i naprawy przez pseudo fachowców, którzy jedynie potrafili skrzynię taką rozkręcić mając nadzieję, że poradzą sobie z wykonaniem tego typu czynności, podczas gdy w rzeczywistości kończyło się to jedynie powstaniem dalszych uszkodzeń. Jeżeli zatem interesuje Cię

sprawdzenie kontrola diagnostyka naprawa regeneracja mechatroniki sterownika automatycznej skrzyni biegów

powinieneś czynnością tę powierzyć specjalistom.

Regeneracja i naprawa mechatroniki automatycznej skrzyni biegów -  zalety i korzyści



Każdy kierowca przed wyborem ostatecznego wariantu rozwiązania problemu ze swoim pojazdem bierze pod uwagę różne warianty  usunięcia tego kłopotu. Biorąc jednak pod uwagę wszystkie zalety naszej propozycji trzeba wskazać na kilka podstawowych cech i zalet oferowanej przez nas usługi.

Przede wszystkim

naprawa i regeneracja sterowników automatycznych skrzyń biegów

przywraca tym podzespołom ich pełną sprawność techniczną i walory użytkowe. Oznacza to, że z punktu widzenia parametrów pracy sterownik opuszczający nasz serwis będzie miał je dokładnie takie same, jak część fabrycznie nowa.

Drugą istotną korzyścią

regeneracji i naprawy sterowników automatycznych skrzyń biegów

w naszym zakładzie jest to, że element ten będzie miał żywotność zbliżoną do żywotności dotychczas używanego podzespołu, oczywiście musimy pamiętać o założeniu dotychczasowego stylu jazdy i sposobu użytkowania samochodu.

Trzecią korzyścią dla kierowcy jest to, że

regeneracja i naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów

jest rozwiązaniem znacznie tańszym, niż cena nabycia komponentu fabrycznie nowego. W tym miejscu nie porównujemy nawet części zregenerowanych i naprawionych z częścią kupioną na szrocie, gdyż porównanie takie prezentujemy również na naszej stronie i zainteresowanych rzeczowymi argumentami w tym zakresie odsyłamy do tej właśnie części.

Dla wielu kierowców decydujących się na

zregenerowanie i naprawienie sterownika automatycznej skrzyni biegów

istotnym faktem jest również gwarancja na wykonaną pracę. Otóż każdy podzespół opuszczający nasz serwis przechodzi przełomowe testów diagnostycznych i po ich pomyślnym zaliczeniu otrzymuje pisemną gwarancję. Dzięki temu kierowca może być spokojny o jakość wykonanych prac naprawczych.

Wszystkie prace związane z

regeneracją i naprawą sterowników automatycznych skrzyń biegów

wykonują doświadczeni pracownicy, dzięki zastosowaniu specjalistycznych urządzeń w oparciu o markowe komponenty pochodzące od znanych i zaufanych branży producentów.

Wskazane i wymieniono tutaj trzy korzyści regeneracji i naprawy sterownika automatycznej skrzyni biegów stanowią jedynie najważniejsze punkty, na które zwracają uwagę praktycznie wszyscy kierowcy przed wyborem nas, jako firmy mogącej operację tę przeprowadzić. Oprócz wymienionych zalet możemy również pochwalić się doskonałą logistyką w zakresie możliwości dostarczenia do naszego zakładu części mającej podlegać naprawie, a także możliwością zregenerowania u nas również i innych komponentów istotnych z punktu widzenia pracy i działania samochodu, w postaci chociażby sprzęgieł hydrokinetycznych, czyli konwerterów, stanowiących również istotny element układu przeniesienia napędu w samochodzie.
Ile kosztuje sprawdzenie i kontrola oraz regeneracja mechatroniki skrzyni?

Koszt jest zauważalnie niższy, niż zakupienie fabrycznie nowego podzespołu
regeneracja sterownika skrzyni automatycznej
Jak długo trwa diagnostyka i sprawdzenie oraz regeneracja mechatroniki skrzyni?

Czas realizacji usługi to z reguły 2-3 dni zależnie od modelu i marki auta
regeneracja naprawa sterownika automatycznej skrzyni
Na ile wystarczy regeneracja mechtroniki skrzyni?

Po naszej regeneracji przebieg sterownika będzie zbliżony do tego, jak na części fabrycznej
sterownik automatycznej skrzyni biegów regeneracja

Objawy uszkodzonej mechatroniki automatycznej skrzyni biegów



Każdy podzespół samochodowy pracujący w sposób mechaniczny i ulegający z upływem czasu wyeksploatowaniu  wraz z przejechanymi kilometrami podlega procesowi naturalnego zużycia.  Jest to zjawisko całkowicie normalne i nie ma się, co dziwić, że po uzyskaniu określonego przebiegu automatyczna skrzynia biegów w naszym samochodzie nie będzie funkcjonowała tak efektywnie, jak w momencie, gdy komponent ten był fabrycznie nowy.

Zanim

regeneracja i naprawa sterowników automatycznych skrzyni biegów

będzie konieczna każdy kierowca może zaobserwować różnego rodzaju nienaturalne objawy i zachowanie samochodu z punktu widzenia poprawności funkcjonowania skrzyni biegów. Na ogół większość kierowców dostrzega nienaturalne symptomy i objawy pojawiające się w czasie jazdy, które łatwo jest odróżnić od właściwego i poprawnego zachowania samochodu. W przypadku sterownika automatycznej skrzyni biegów i jego wyeksploatowania lub uszkodzenia będzie on dawać kilka możliwych objawów. Najbardziej ogólnym może być po prostu świecąca się na desce rozdzielczej kontrolka sygnalizująca konieczności wizyty w serwisie samochodowym. Zależnie od tego, jak bardzo zaawansowany będzie pod kątem zastosowanej elektroniki nasz samochód będziemy mogli zauważyć, albo ogólny komunikat zalecający wizytę w warsztacie samochodowym, albo szczegółową informację dotyczącą usterki skrzyni biegów. Bez względu na rodzaj tego komunikatu powinniśmy zastosować się do jego zaleceń i oczywiście w miarę szybko odwiedzić warsztat samochodowy.

Inne mogące wystąpić objawy niesprawnego

sterownika automatycznej skrzyni biegów

to szarpanie podczas zmiany przełożeń w trakcie jazdy lub szarpanie i metaliczne uderzenia pojawiające się w momencie postoju samochodu i ręcznego wybierania poszczególnych przełożeń skrzyni biegów. Oprócz tego cechą charakterystyczną uszkodzonego sterownika jest całkowite zaniknięcie poszczególnych przełożeń lub łatwa do zaobserwowania cecha określana jako utrata mocy auta, szczególnie podczas próby gwałtownego przyspieszenia.

Regeneracja i naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów

może, ale wcale nie musi być rozwiązaniem tego typu problemów.  Trzeba pamiętać o tym, że oprócz takiego właśnie sterownika w układzie skrzyni automatycznej występuje również w tak zwanej konwerter, czyli sprzęgło hydrokinetyczne, ale również i uszkodzenie może dotyczyć samej strony mechanicznej w automatycznej skrzyni biegów, czyli łożysk, wałków, czy innych pracujących we wnętrzu tego komponentu podzespołów. Zaobserwowanie któregoś z tych objawów, lub jej jakiejkolwiek kombinacji powinno skłonić kierowcę do wizyty w warsztacie samochodowym w celu wykonania diagnostyki.  Może również okazać się, że zaobserwowane objawy wcale nie dotyczą układu automatycznej skrzyni biegów, lecz zupełnie innego podzespołu. Zdarza się to, co prawda dosyć sporadycznie, niemniej jednak na etapie diagnostyki objawów nie możemy wykluczyć z całą stanowczością żadnej hipotezy. Jeżeli wykonasz odpowiednie testy kontrolne i okaże się, że naprawa i regeneracja sterownika automatycznej skrzyni biegów będzie rzeczywiście konieczna proponujemy skontaktować się z naszymi specjalistami, aby poznać dalsze szczegóły w tej oferty.

Przyczyny uszkodzeń związane z mechatroniką i zużyciem sterownika automatycznej skrzyni biegów



Dosyć powszechnym zjawiskiem w branży motoryzacyjnej jest to, że niektóre podzespoły ulegają naturalnemu zużyciu podczas  codziennej jazdy i zwyczajnego użytkowania pojazdu. Niekiedy jednak zdarza się, że

naprawa i regeneracja sterownika automatycznej skrzyni biegów

, a także niektórych innych komponentów auta jest wynikiem zaniedbań ze strony kierowcy w zakresie codziennych czynności eksploatacyjnych. W odniesieniu do automatycznej skrzyni biegów i sterownika tego podzespołu, a także konwertera, czyli sprzęgła hydrokinetycznego największe zaniedbanie, jakie może nam się zdarzyć to wiara w mit, że w tego typu skrzyni biegów nie należy wymieniać oleju przekładniowego. Niestety w dzisiejszych czasach nadal wielu mechaników uważających się za specjalistów, a także samych kierowców prezentuje stanowisko, że oleju w automatycznej skrzyni biegów nie powinno się wymieniać. Fakty jednak w tym zakresie są zupełnie inne i opierają się o mogłoby się wydawać prostą wiedzę techniczną. Otóż olej do automatycznej skrzyni biegów, co przekładać będzie się na większą żywotność tego podzespołu, ale również dłuższą żywotność sterownika skrzyni biegów oraz konwertera powinno się wymieniać.  

Wynika to przede wszystkim z tego, że skrzynia taka jest podzespołem, w którym pracują elementy mechaniczne, takie jak koła zębate oraz łożyska i tarcze cierne. Wszystkie te części podczas swojej pracy podlegają procesowi tarcia, które jest jedynie ograniczane przez olej przekładniowy. Na skutek tego następuje powolne ścieranie się poszczególnych elementów, a mikrocząstki metalu trafiają do oleju przekładniowego.  Gdy wymienimy olej przekładniowy wraz z wyczyszczeniem filtra, to te na ogół niewidoczne gołym okiem cząstki metalu oraz inne zanieczyszczenia powstające w wyniku pracy układu usuwany. Gdy jednak nie mamy podstawowej wiedzy technicznej i wierzymy w brak konieczności wymiany oleju silnikowego, to te właśnie odrobiny metalu wraz z innymi zanieczyszczeniami mają tendencję do tworzenia coraz większych cząstek oraz osiadają na ściankach kanałów olejowych oraz na wszystkich elementach, przez które przepływają. Oznacza to, że również w

mechatronice

, w jej kanałach oraz na zaworach cząsteczki te osiadają.  W dłuższej perspektywie warstwa osadu i zanieczyszczeń oczywiście będzie coraz większa. Wraz z upływem czasu kierowca będzie zauważał, coraz mniejszą efektywność pracy skrzyni i zaobserwuje pierwsze objawy zużycia i wyeksploatowania mechatroniki skrzyni biegów. Wszystko to będzie jednak efektem zwykłego zaniedbania w postaci braku wymiany oleju przekładniowego w skrzyni.

Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że również i styl jazdy może powodować, że

naprawa i regeneracja sterowników automatycznych skrzyń biegów

w samochodach jest konieczna. Kierowcy mają niekiedy niezbyt dobre nawyki w zakresie użytkowania samochodu wyposażonego w tego właśnie rodzaju skrzyni biegów. Niekorzystny wpływ, o którym mówimy to ręczne wybieranie przełożenia, podczas gdy samochód nie jest całkowicie zatrzymany. Przykładem tego typu sytuacji będzie chociażby manewrowanie na parkingu w chwili parkowania. Podczas takiej sytuacji wielokrotnie zmieniamy kierunek jazdy do przodu i do tyłu. Jeżeli poruszanie się do przodu i chcemy zmienić kierunek jazdy na kierunek do tyłu, to bezwzględnie i absolutnie powinniśmy pamiętać o tym, że momencie wybierania odpowiedniego przełożenia samochód powinien stać.  Wielu jednak kierowców ze zwykłego pośpiechu lub po prostu niewiedzy włącza bieg wsteczny jeszcze w momencie, gdy samochód toczy się do przodu i całkowicie się nie zatrzymał. Regularne postępowanie w ten właśnie sposób prędzej, czy później doprowadzi do usterki sterownika automatycznej skrzyni biegów, lub dokona większych spustoszeń wewnątrz samej skrzyni biegów.

Dlatego właśnie, jeżeli nie chcemy, aby

regeneracja i naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów

, zwanego popularnie

mechatroniką

była niezbędna pamiętajmy o tym, aby po pierwsze wymieniać olej przekładniowy, a po drugie, by wybierając ręcznie bieg samochód stał w miejscu, a nie jeszcze się toczył.  Dzięki tym prostym zasadom istnieje znaczne prawdopodobieństwo, iż serwisowanie pojazdu w zakresie skrzyni nie będzie konieczne. Ponieważ jednak bardzo często korzystamy i jeździmy samochodami nabytymi na rynku wtórnym, to nie wiemy, jak poprzedni właściciel lub właściciele dbali o pojazd. W związku z tym może okazać się, że skrzynia biegów oraz jej komponenty będą w stanie zużycia i wyeksploatowania. Z tej właśnie przyczyny pamiętajmy, że kupując auto ze skrzynią automatyczną powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na kondycję tegoż właśnie podzespołu, aby niepotrzebnie nie narażać się na potencjalne koszty. Gdy jednak wykonasz stosowną diagnostykę, a

regeneracja i naprawa sterownika skrzyni automatycznej

Twojego samochodu będzie stanowić konieczność zachęcamy do korzystania z naszych usług.
O ile rozważasz, gdzie można wykonać usługę, którą jest

naprawa mechatroniki, czyli regeneracja sterownika automatycznej skrzyni biegów

zapraszamy do kontaktu z naszym zakładem. Rozwiążemy Twój problem z mechatroniką, a Twoje auto odzyska pierwotne właściwości jezdne.
Zapraszamy kierowców zamieszkujących wszystkie miejscowości w naszym kraju:

Wałcz Wadowice Lębork Żagań Jelenia-Góra Sieradz Garwolin Lublin Olsztyn Leszno Siedlce Limanowa Koszalin Łódź Chojnice Szamotuły Kielce Gryfice Przemyśl Oświęcim Bielsk-Podlaski Żyrardów Częstochowa Świecie Słubice Zabrze Toruń Kołobrzeg Puławy Łowicz Busko-Zdrój Myślibórz Grajewo Kostrzyn Dzierżoniów Chełm Gniezno Olkusz Gdańsk Chorzów Kędzierzyn-Koźle Sopot Czarnków Sulechów Sochaczew Łomża Wejherowo Warszawa Grudziądz Iława Skarżysko-Kamienna Opoczno Starachowice Stalowa-Wola Wieluń Bartoszyce Łańcut Żory Nowy-Targ Otwock Chrzanów Włocławek Koło Bełchatów Pińczów Jarocin Lubin Wałbrzych Mielec Piotrków-Trybunalski Pajęczno Myślenice Brodnica Kłodzko Sandomierz Rzeszów Jarosław Zielona-Góra Wieliczka Inowrocław Biała-Podlaska Staszów Poznań Rawa-Mazowiecka Opole Malbork Augustów Ostrowiec-Świętokrzyski Nowa-Sól Kwidzyn Sosnowiec Szczecin Jaworzno Kętrzyn Przysucha Końskie Giżycko Ostrołęka Zambrów Konin Tczew Gliwice Katowice Ciechanów Bytom Świebodzin Szczytno Nowy-Sącz Gorzów-Wielkopolski Jasło Rybnik Szczecinek Sanok Pniewy Wrocław Tychy Kluczbork Grójec Mrągowo Jędrzejów Nysa Siemiatycze Słupsk Zamość Skierniewice Tarnobrzeg Ropczyce Tarnów Chełmno Legnica Bielsko-Biała Ostrów-Wielkopolski Białystok Sokółka Radom Kalisz Brzeg Głubczyce Świnoujście Stargard Gdynia Strzelce-Opolskie Otmuchów Tomaszów-Mazowiecki Elbląg Września Goleniów Żary Płock Dębica Białogard Środa-Wielkopolska Suwałki Kraśnik Krosno Radomsko Police Trzebnica Piła Hajnówka Ełk Ostróda Bydgoszcz Kraków Dęblin

Regeneracja i naprawa sterowników automatycznych skrzyni biegów -  jak robimy to w naszym zakładzie



Wszystkie realizowane przez nas prace  są wykonywane w oparciu o takie same schematy i procedury działania. W zakresie naprawy i regeneracji sterowników automatycznych skrzyń biegów procedura rozpoczyna się zawsze od oględzin stanu technicznego takiego komponentu. Jest on sprawdzany pod kątem wystąpienia usterek o charakterze mechanicznym, w postaci chociażby pęknięć, czy odkształceń obudowy, co może sugerować na niesprawność wynikającą z udziału samochodu o jakimś zdarzeniu drogowym. W dalszej kolejności sterownik jest montowany w specjalnej maszynie i kontrolowane są jego parametry. Robimy to z bardzo prostej przyczyny. Otóż niekiedy  trafia do nas sprawnymi sterownik, który został jedynie błędnie zdiagnozowany przez warsztat i do nas przesłany. Wprawdzie sytuacji takich nie jest wiele, ale zawsze przed przystąpieniem do dalszych prac chcemy mieć pewność, że w przypadku danego i konkretnego podzespołu jego regeneracja i naprawa jest rzeczywiście konieczna.

Następne kroki wiążą się z wymianą tych elementów, które są uszkodzone lub niesprawne. Po tych zabiegach sterownik automatycznej skrzyni biegów jest ponownie podłączany do stanowiska diagnostycznego. Tutaj następuje jego kalibracja oraz jest ono sprawdzany pod kątem prawidłowości funkcjonowania. Posiadane przez nas stanowisko diagnostyczne to urządzenie symulujące rzeczywistą pracę sterownika automatycznej skrzyni biegów, tak, jak byłby on zamontowany w samochodzie i auto poruszałby się. Maszyna ta  symuluje przepływ czynnika roboczego, a także wszystkie ciśnienia i obciążenia, którym podlega sterownik automatycznej skrzyni biegów podczas swojej rzeczywistej i codziennej pracy. Dzięki temu mamy obraz tego, jak podzespół ten funkcjonuje.

Jeżeli wszystkie testy zostaną pomyślnie zaliczone, dopiero wtedy sterownik taki może otrzymać gwarancję na piśmie potwierdzającą poprawność wykonania prac regeneracyjnych oraz naprawczych i jest odsyłany do odbiorcy. Oczywiście jest to jedynie duży skrót wykonywanych przez nas procesów technologicznych i zabiegów serwisowych, gdyż w rzeczywistości wykonujemy jeszcze szereg innych prac, niemniej jednak z punktu widzenia informacji niezbędnych właścicielowi samochodu wydaje nam się, że taki ogólny opis w zupełności oddaje istotę sprawy. Bardzo istotnym aspektem naszego funkcjonowania jest stosowanie specjalistycznego oprzyrządowania, bez którego nie moglibyśmy mówić o prawidłowej regeneracji i naprawie sterownika automatycznej skrzyni biegów do jakiegokolwiek pojazdu. Biorąc pod uwagę skalę nakładów i zaawansowanie technologiczne stosowanej przez nas maszyny kalibrującej i testowej możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy jedną z nielicznych na polskim rynku motoryzacyjnym firm, która usługi te wykonuje w sposób profesjonalny. Oczywiście każdy kierowca sama podejmuje decyzję o tym, w jaki sposób usunie usterkę swojego podzespołu, ale warto jest w tym momencie opierać się o konkretne w tym zakresie argumenty, a nie polegać na emocjach lub podpowiedziach osób, które na tej tematyce absolutnie się nie znają. W przypadku konieczności

zregenerowania i naprawienia sterowników automatycznych skrzyni biegów

można liczyć na nasze doświadczenie i profesjonalizm w tym zakresie.

Dlaczego regeneracja i naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów jest lepszym rozwiązaniem, niż zakup części używanej



Wielu kierowców mających problem z automatyczną skrzynią biegów i sterownikami w takiej właśnie skrzyni rozważa kwestie, czy regeneracja takiego sterownika i jego fachowa naprawa jest lepszym rozwiązaniem, niż zakup podzespołu używanego. Aby na to pytanie odpowiedzieć warto jest odwołać się do budowy takiego właśnie sterownika. Otóż jest to element wykorzystujący elementy elektroniczne mechaniczne i ciśnieniowe. Każda część pracująca w samochodzie ulega procesowi naturalnego zużycia i wyeksploatowania. Jest to zjawisko całkowicie normalne i oczywiste. W związku z tym kupując element używany zawsze kupujemy podzespół w jakimś stopniu zużyty i wyeksploatowany. Bardzo często sprzedawcy części używanych na szrotach przekonują nas, że podzespół pochodzi z samochodu relatywnie nowego, lecz powypadkowego. Zastanówmy się w tym miejscu nad faktem, co dzieje się w momencie zderzenia. Otóż następują bardzo mocne przeciążenia i działają bardzo duże siły. W wielu przypadkach dochodzi do wewnętrznych uszkodzeń poszczególnych elementów samochodu, w tym także precyzyjnego sterownika automatycznej skrzyni biegów. Element taki na pierwszy rzut oka będzie wydawał się całkowicie sprawny i mogący funkcjonować prawidłowo. W rzeczywistości jednak w jego wnętrzu mogło dojść do uszkodzeń dyskwalifikujących sterownik automatycznej skrzyni biegów do jakiegokolwiek prawidłowego funkcjonowania. W przypadku takim wydamy jedynie pieniądze, a naszego kłopotu nie rozwiążemy.

Jeżeli natomiast sterownik pochodzi z samochodu, który trafił na szrot z uwagi na stan techniczny, to z całą pewnością również i sterownik będzie bardzo mocno zużyty i wyeksploatowany, a jego kondycja techniczna nie będzie wcale lepsza, niż stan naszego dotychczas posiadanego podzespołu.

Regeneracja i naprawa sterowników automatycznych skrzyni biegów

wymaga zastosowania specjalistycznych maszyn umożliwiających prawidłową realizację tych procesów. Przede wszystkim dlatego, że sterownik taki jest wykonany w bardzo precyzyjny sposób. Tolerancje wykonania i montażu poszczególnych podzespołów sterownika automatycznej skrzyni biegów mogą być liczone w setnych częściach milimetra. Tak wysoka precyzja wykonania i pracy sterownika skrzyni automatycznej jednoznacznie wskazuje na to, że jest to bardzo delikatny i precyzyjny podzespół. W związku, z czym jakiekolwiek zdarzenia drogowe z całą pewnością mogą go uszkodzić i będzie to skutkowało tym, że nabyty na szrocie sterownik nie będzie spełniał swojej funkcji.

Po drugie, nie warto jest samodzielnie elementu takiego demontować i próbować naprawiać. Niekiedy trafia do nas kompletnie porozkręcana i uszkodzona mechatronika, którą wcześniej próbował naprawiać kierowca, któremu wydawało się, że posiadanie młotka i śrubokręta oraz kilku podstawowych kluczy jest w stanie umożliwić wykonanie tak precyzyjnej czynności naprawczej. Otóż prawda jest taka, że chcąc doprowadzić do pełnej sprawności technicznej mechatronikę trzeba przede wszystkim posiadać specjalistyczne urządzenie kontrolno pomiarowe, o bardzo dużej wartości i w związku z tym samodzielna jakakolwiek naprawa nie będzie nigdy skuteczna. Co więcej, przeciętny warsztat samochodowy również tego typu prac naprawczych nie wykonuje. Jedyna możliwość w sytuacji problemów ze sterownikiem automatycznej skrzyni biegów, to kupno części fabrycznie nowej, co niestety jest rozwiązaniem dosyć kosztownym, lub regeneracja i naprawa takiego właśnie elementu. Jakikolwiek inny sposób rozwiązania kłopotu z punktu widzenia skuteczności i późniejszej długiej pracy takiego podzespołu z pewnością nie będzie w stanie zadowolić żadnego kierowcy. Zwróćmy również uwagę na fakt konieczności poprawnego zdiagnozowania zaistniałej usterki. Otóż w sytuacji kłopotów ze skrzynią biegów warto jest odwiedzić renomowany i znający się na tej tematyce warsztat samochodowy, a nie odwiedzać pierwszego lepszego specjalistę, który jeżeli nie ma pojęcia o budowie i usterkach automatycznych skrzyń biegów i może jedynie wprowadzić nas w błąd i narazić na duże koszty. Jeżeli wykonasz już odpowiednią diagnostykę, a

naprawa sterownika automatycznej skrzyni biegów - mechatroniki

w przypadku Twojego pojazdu będzie konieczna, zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami pod podanym na stronie numerem telefonu.
Solidność
sterowniki automatycznej skrzyni biegów naprawa mechatronika
Profesjonalizm
regeneracja sterowników automatycznych skrzyń biegów naprawa mechatroniki
Gwarancja
mechatronika regeneracja sterowników automatycznej skrzyni biegów
Regeneracja i naprawa sterowników, czyli mechatroniki automatycznych skrzyń biegów FAQ - najczęściej zadawane pytania

Tak na dobrą sprawę w zakresie omawianego tematu większość najistotniejszych kwestii już poruszyliśmy w dotychczasowych tekstach prezentowanych na niniejszej stronie. Jednak dla pewnego syntetycznego podsumowania najistotniejsze sprawy jeszcze raz tutaj wymienimy.


Jaki jest efekt końcowy naprawy mechatroniki - sterownika?

Regeneracja i naprawa sterowników automatycznych skrzyń biegów przywraca im pełną sprawność techniczną i pełne walory użytkowe. Dzięki temu nie ma różnicy pomiędzy parametrami funkcjonowania sterownika opuszczającego nasz serwis, a sterownika fabrycznie nowego.

Jaka jest żywotność zregenerowanego sterownika?

Sterownik automatycznej skrzyni biegów po regeneracji i naprawie w naszym zakładzie będzie miał żywotność taką, jak element fabrycznie nowy, dotychczas wykorzystywany w naszym aucie. Wynika to bezpośrednio z faktu zastosowania do wszystkich prac serwisowych wysokiej jakości komponentów.

Czy na wykonywaną pracę jest udzielana gwarancja?

Tak, każdy opuszczający nasz zakład sterownik automatycznej skrzyni biegów przechodzi rygorystyczne testy diagnostyczne i kontrolne, a  pisemna gwarancja jest potwierdzeniem rzetelności i profesjonalizmu naszej pracy.

Jaka jest cena za usługę?

Na to pytanie nie możemy udzielić jednej i ogólnej odpowiedzi dla każdego odbiorcy. Wynika to z tego, że istnieje bardzo duża ilość modeli i typów sterowników, a także jest to uzależnione od zakresu prac naprawczych, a także typu i rodzaju pojazdu. Inna cena może być w odniesieniu do samochodu osobowego, a zupełnie inna w przypadku pojazdów ciężarowych i autokarów.
© 2011 by - Aquaress