Aby przywrócić sprawność układu kierowniczego, użytkownicy aut mają trzy możliwości rozwiązania problemu z niesprawną maglownicą. Pierwszym i naturalnie nasuwającym się rozwiązaniem jest zakup nowej przekładni kierowniczej. Gdy sięgniemy po telefon do dowolnego sklepu z częściami, zapytamy mechanika, czy w inny sposób poznamy cenę nowej maglownicy, z reguły uginają się nam kolana, bo koszt nowego podzespołu jest bardzo duży, potrafiący sięgać niekiedy nawet kwoty kilku tysięcy złotych. Drugi często brany pod uwagę wariant, to zakup maglownicy używanej.
Rozwiązanie takie jest dość tanie, jednakże pozornie. Otóż maglownica używana, która pracowała już wcześniej na jakimś innym samochodzie jest w pewnym stopniu zużyta - kto wie, czy nie dużo bardziej, niż nasza dotychczasowa przekładnia - mogła być bowiem użytkowana przez osobę mało dbającą o samochód. Inną rzeczą jest to, w jaki sposób była zdemontowana z poprzedniego samochodu - być może używano do tego celu młotka i palnika, co z kolei mogło uszkodzić znajdujące się w środku delikatne uszczelnienia i spowodować powstanie mikropęknięć w obudowie, niewidzialnych gołym okiem, a mogących wkrótce spowodować, że zakupiona używana przekładnia nadawać będzie się na złom. Wreszcie maglownica z demontażu, po zdjęciu ze starego auta mogła być przechowywana w warunkach, które spowodowały powstanie w jej środku korozji, czego również nie widać gołym okiem, a co wyjdzie dopiero po kilku tygodniach użytkowania, najczęściej gdy już minie tzw. gwarancja rozruchowa.
Trzecim, według nas najrozsądniejszym rozwiązaniem problemu jest
regeneracja maglownicy
. Korzyści, jakie za tym przemawiają to:
- gwarancja bez limitu kilometrów
- po naprawie przekładnia ma nowe uszczelnienia i nie ma ryzyka, że za chwilę będzie z niej sączył się olej,
- po regeneracji przekładnia jest sprawdzana na specjalnym stole diagnostycznym, co daje pewność, że jest w stu procentach sprawna,
- cena regeneracji maglownicy jest niewielka w porównaniu z zakupem przekładni nowej,
- o przewadze maglownicy regenerowanej nad używaną nawet nie wspominamy, bo trudno jest porównywać część całkowicie sprawną, na gwarancji, mającą pełne walory użytkowe ze złomem nieznanego pochodzenia i stanu.
Tak więc, jeśli masz problem z przekładnią kierowniczą w swoim samochodzie, na dobrą sprawę masz tylko dwa rozwiązania. Pierwszym jest zakup nowej, drugim zaś regeneracja maglownicy. Zakup używanego złomu, to tylko pozorne rozwiązanie problemu - istnieje bardzo duże ryzyko, że po kilku tygodniach od chwili założenia części ze szrotu, będziesz musiał wydać kolejne pieniądze, aby rozwiązać po raz kolejny problem z maglownicą.