REGENERACJA KÓŁ DWUMASOWYCH KATOWICE

Dlaczego warto skorzystać z naszych usług?
20 lat doświadczenia
+ 48 000 zregenerowanych kół dwumasowych
70 wykwalifikowanych specjalistów
Mieszkańcy

Katowic

, będący użytkownikami samochodów często stają przed problemem, jakim jest

regeneracja kół dwumasowych

. Niestety stosunkowo duża gęstość zaludnienia na tym obszarze i coraz powszechniejszy dostęp do samochodów oznacza zwiększające się korki i utrudnienia w ruchu samochodowym. Gdy dodamy do tego stan dróg i ewentualne ich remonty, to za sprawą częstej konieczności zatrzymywania pojazdu, ruszania, zmiany biegów i innych tego typu sytuacji wymagających użycie sprzęgła możemy oczekiwać, że

koło dwumasowe

znajdujące się w układzie przeniesienia napędu ulegnie szybszemu zużyciu, niż taka sama część pracująca w mniej wymagających warunkach. Pamiętać powinniśmy również, iż drogi w okolicach Katowic często mają określony poziom nachylenia, co dodatkowo obciąża dwumasę w naszym samochodzie.

Najprościej rzecz ujmując koło dwumasowe, zwane popularnie przez użytkowników i mechaników dwumasą lub dwumasówką to swoistego rodzaju podzespół mający za zadanie tłumić i redukować drgania generowane przez silnik, tak aby nie przenosiły się one w znacznym stopniu na pozostałe podzespoły i tym samym, aby podnieść komfort jazdy. Jak zapewne każdy kierowca odczuł na własnej skórze, nieprzyjemne drgania i wibracje samochodu podczas jazdy nie należą do przyjemności.

Koło dwumasowe

składa się z dwóch oddzielnych mas, połączonych ze sobą elementami mającymi za zadanie drgania przenoszone z silnika pochłaniać. W tym celu stosuje się odpowiednio wyprofilowane sprężyny, znajdujące się wewnątrz koła, które dzięki temu, że obydwie masy mają możliwość wykonania określonego obrotu wokół siebie są ułożyskowane pochłaniają znaczną część niepotrzebnych wibracji. Koło dwumasowe stanowi więc pewnego rodzaju elastyczne i miękkie, oczywiście w przenośnym tego słowa znaczeniu, przeniesienie napędu z silnika na skrzynię biegów, przyczyniając się do poprawy komfortu jazdy. Demontaż dwumasy wymaga oczywiście ingerencji mechanika w warsztacie samochodowym i wyjęcia skrzyni biegów bez względu z jakim modelem auta mamy do czynienia. Czynność ta wymaga oczywiście zastosowania podnośnika, ewentualnie jest możliwa do wykonania mając do dyspozycji tzw. kanał i oczywiście w zależności od marki samochodu jest mniej lub więcej pracochłonna.

Oczywiście powyższe wyjaśnienie budowy koła dwumasowego jest w dużym stopniu uproszczone, ale mamy nadzieję, że osoby nie mające dotychczas zupełnie pojęcia o tym podzespole choć w niewielkim stopniu nabiorą orientacji w tym temacie. Mieszkańców Katowic i innych miejscowości na terenie woj. śląskiego zapraszamy do kontaktu z naszym serwisem celem poznania szczegółów naprawy i ustalenia ewentualnych terminów jej wykonania.
- Regeneracja w naszym zakładzie blisko miejsca Twojego zamieszkania - nie musisz nigdzie daleko jeździć

- Żywotność kół dwumasowych po regeneracji - taka sama, jak części nowych

- Posiadamy zregenerowane dwumasy na wymianę do wybranych marek i modeli samochodów.
Gwarancja 12 m-cy
docisk sprzęgła w trakcie naprawy
Katowice regeneracja kół dwumasowych
regeneracja kół dwumasowych Katowice
Katowice regeneracja kół dwumasowych
spawanie obudowy koła dwumasowego
obróbka mechaniczna koła dwumasowego
koło dwumasowe podczas regeneracji
powierzchnia cierna zregenerowanej dwumasy
wypiaskowany podczas regeneracji docisk sprzęgła
tarcza sprzęgła po regeneneracji razem z dwumasą

Konstrukcja i wykorzystanie koła dwumasowego o samochodach



Nasz zakład specjalizuje się już od wielu lat w wykonywaniu różnego rodzaju czynności naprawczych w odniesieniu do podzespołów samochodowych, a

regeneracja kół dwumasowych

stanowi jedną z popularniejszych naszych usług. Wynika to głównie z tego, że dwumasy są powszechnie wykorzystywane w konstrukcji samochodów nie tylko osobowych. Warunkiem koniecznym jest jednak istnienie manualnej skrzyni biegów, gdyż tylko i wyłącznie w tych rozwiązaniach dwumasy są stosowane.

Element ten ma postać walca o niewielkiej grubości, na obwodzie którego występuje wieniec rozrusznika, dzieli charakterystyczna zębatka, a w środkowej części zauważymy ułożyskowanie oraz miejsce na śruby. We wnętrzu koła dwumasowego znajdują się specjalnie ukształtowane i wyprofilowane sprężyny łukowe, które podczas regeneracji koła dwumasowego są zawsze wymieniane na części fabrycznie nowe. Jedna masa koła jest przytwierdzona do wału korbowego silnika, druga natomiast styka się z tarczą sprzęgła. Obydwie masy mogą obracać się wokół siebie o pewien kąt, pokonanie którego wiąże się z istnieniem w środku koła wspomnianych już sprężyn i co stanowi jednocześnie istotę działania tego elementu.

Zadaniem bowiem każdej dwumasy jest tłumienie drgań skrętnych, co występuje właśnie w momencie pokonywania oporu w momencie próby obrotu jednej masy koła wobec drugiej. Drgania skrętne z kolei są generowane przez silnik podczas jego pracy w dolnym zakresie obrotów. Jeżeli koło dwumasowe wymaga regeneracji, to właśnie w dolnym zakresie pracy silnika dostrzeżemy niepokojące objawy sugerujące wizytę w warsztacie w celu wykonania diagnostyki. Oprócz tłumienia drgań skrętnych koło dwumasowe chroni także skrzynię biegów przed zbyt gwałtownym zwiększenie momentu obrotowego i przeniesieniem go z jednostki napędowej na skrzynię. Dlatego właśnie nie powinniśmy lekceważyć ewentualnych niepokojących objawów w pracy układu sprzęgła i w sytuacji dostrzeżenia jakichkolwiek nienaturalnych odgłosów lub zachowania auta odwiedzić warsztat samochodowy w celu wykonania diagnostyki. Gdy okaże się, że

regeneracja koła dwumasowego

będzie konieczna, a Ty zamieszkujesz

Katowice

lub jakąkolwiek inną miejscowość na terenie województwa śląskiego z całą pewnością będziemy w stanie rozwiązać Twój problem w sposób wygodny, skuteczny i jednocześnie łagodny dla kieszeni.
Nasza dobrze rozwinięta infrastruktura i doskonała sprawność logistyczna połączona z siecią połączeń drogowych na Śląsku sprawiają, że możliwość samodzielnego przywiezienia paczki z zapakowanym kołem dwumasowym jest dość dużym ułatwieniem dla mieszkańców Katowic i miejscowości położonych w pobliżu. Przed takim jednak rozwiązaniem prosimy koniecznie o telefon do nas, abyśmy mogli ustalić wszelkie szczegóły całej regeneracji i byli przygotowani na otrzymanie przesyłki od Państwa.

Gliwice – Katowice - 33 km,
Częstochowa - Katowice - 79 km,
Sosnowiec - Katowice - 14 km,
Rybnik - Katowice - 50 km,
Chorzów - Katowice - 13 km,
Tychy - Katowice - 20 km,
Zabrze – Katowice - 39 km,
Bielsko-Biała - Katowice - 59 km.
Chociaż

koła dwumasowe

są stosowane w konstrukcji samochodów od wielu już lat, to jednak powszechne ich wykorzystanie przez producentów i koncerny samochodowe obserwujemy od ostatniego okresu czasu. Istotą tego podzespołu jest tłumienie drgań skrętnych generowanych przez silnik w dolnym zakresie jego pracy. Zważywszy na budowę dwumasy trzeba pamiętać o tym, że istotą realizowania przez koło funkcji tłumienia wspomnianych drgań jest zastosowanie specjalnych sprężyn łukowych znajdujących się we wnętrzu koła dwumasowego. Koło takie z jednej strony jest przykręcone do wału silnika, a z drugiej strony współpracuje z dociskiem sprzęgła i tarczą. Obydwie masy tworzące koło są ze sobą połączone poprzez specjalne ułożyskowanie i istnieje możliwość wzajemnego obracania się tych dwóch mas względem siebie o pewien określony kąt. Obrót ten wymaga jednak pokonania pewnego oporu tworzonego przez sprężyny i to jest właśnie istotą działania koła. Drgania skrętne są absorbowane przez te właśnie elementy i dlatego właśnie sprężyny łukowe wyeksploatowane po wielu latach użytkowania w aucie nie pochłaniają w sposób właściwy energii i drgań, przez co koło dwumasowe daje różnego rodzaju objawy niesprawności. Nie ma możliwości, aby usterkę wyeliminować w jakikolwiek inny sposób, niż poprzez zastąpienie koła dwumasowego podzespołem nowym, lub poprzez jego regenerację.

Kierowcy bardzo często zastanawiają się nad wyborem wariantu rozwiązania problemu i bardzo często jest tak, że cena nowego koła dwumasowego, tarczy oraz docisku są na tyle wysokie, że kierowca nie będzie w stanie rozwiązania takiego zaakceptować. Z pomocą może przejść oferowana przez nas regeneracja kół dwumasowych, która sprawia, że element ten odzyska swoje pełne walory techniczne i sprawność użytkową. Finalnie dla kierowcy będzie to oznaczało, że nie będzie znaczenia, czy zamontujemy nowe koło dwumasowe, czy też podzespół zregenerowany. Obydwa te elementy będą miały dokładnie taką samą żywotność i uzyskają zbliżony przebieg. Oczywiście z punktu widzenia kosztów regeneracji rozwiązanie takie jest znacznie bardziej atrakcyjne, niż kupno nowej dwumasy. Jednak z pewnością nie ma sensu kupowania używanych kół dwumasowych. Wiąże się to z faktem, że element ten pracuje w sposób mechaniczny i z każdym przejechanym kilometrem podlega zużyciu. Zjawisko to jest całkowicie normalne i naturalne i nie ma możliwości wyeliminowania go. Kupując używane koło dwumasowe nabywamy element już w jakimś stopniu zużyty i wyeksploatowany. Często jest tak, że zużycie dwumasy kupionej na szrocie jest większe, niż dotychczas posiadanego podzespołu. Z tej właśnie przyczyny warto jest pamiętać o tym, że jedynie kupno części nowej lub regeneracja koła dwumasowego dotychczas posiadanego rozwiążą problem skutecznie i na długo.
Postęp techniczny w dziedzinie motoryzacji w obecnych czasach następuje dość szybko, a konstruktorzy i producenci samochodów właściwie nieustannie starają się wprowadzać coraz to nowsze rozwiązania techniczne w wytwarzanych pojazdach. Przykładem tego może być dwumasowe koło zamachowe, które niegdyś występowało dość sporadycznie.

Współcześnie jednak, praktycznie trudno jest spotkać samochód z silnikiem zasilanym olejem napędowym bez tegoż właśnie elementu układu przeniesienia napędu, co więcej – koło dwumasowe pojawia się coraz częściej w samochodach z silnikami spalinowymi.

Niewątpliwie dwumasowe koło zamachowe zwiększa komfort jazdy, tłumi drgania generowane przez silnik powodując, że przemierzanie kilometrów samochodem jest bardziej przyjemne. Niestety element ten jest dość awaryjny na tle innych podzespołów samochodu i na domiar złego koszt nowego koła dwumasowego jest dość znaczny. Chcą wymienić dwumasę warto skorzystać z usług dobrego mechanika samochodwego, najlepiej takiego, o którym mamy przekonanie, że jest dobrym fachowcem.

Na części używane nie można tutaj zbytnio liczyć z uwagi na fakt, że koła zdemontowane z innych aut praktycznie nadają się jedynie do naprawy lub na złom – choćby z uwagi na fakt, że wymiana koła dwumasowego wiąże się z wymontowaniem z samochodu skrzyni biegów – w razie założenia koła używanego ponosimy wysokie ryzyko, że w dość krótkim czasie trzeba będzie dwumasę ponownie wymienić, oczywiście ponosząc ponownie koszt demontażu i montażu skrzyni biegów.

Tak więc jeśli już mamy problem z kołem dwumasowym pozostają nam dwa rozsądne rozwiązania. Pierwszym jest zakup nowego zestawu sprzęgła, co niekiedy może oznaczać wydatek kilku tysięcy złotych. Drugie wyjście to

regeneracja koła dwumasowego

wraz z tarczą sprzęgła i dociskiem. Rozwiązanie takie jest znacznie tańsze, niż nowa część, a pod względem żywotności nie ustępuje wcale części nowej fabrycznie. Dla porządku można jeszcze dodać, że niektórzy kierowcy w poszukiwaniu pozornych oszczędności dają się skusić na założenie sztywnego sprzęgła ale jest to jedynie wyjście chwilowe, mogące wielokrotnie zwiększyć koszty albowiem jednym z zadań koła dwumasowego jest ochrona skrzyni biegów przed drganiami przenoszonymi z silnika – jeśli więc usuniemy spomiędzy silnika i skrzyni biegów element tłumiący drgania w postaci koła dwumasowego, możemy niemalże być pewni, że wkrótce pojawią nam się problemy ze skrzynią biegów.

Oczywiście każdy użytkownik auta sam podejmuje decyzję i sam również później ponosi ich konsekwencje. W świetle powyższych rozważań, wydaje się, że chyba najtańszym i najlepszym rozwiązaniem jest

regeneracja koła dwumasowego

(wraz z tarczą i dociskiem).
zregenerowana dwumasa
koło dwumasowe przed naprawą
zużyte łożysko wewnątrz koła dwumasowego
ocena stanu koła dwumasowego
koło dwumasowe na 10 śrub mocujących je do wału silnika
dwumasa na 8 śrub mocujących
okładziny sprzęgła
kontrola dwumasy przed naprawą
koło dwumasowe na stanowisku testowym
dwumasa po szlifowaniu
dwumasa na 7 śrub mocujących do wału
koło dwumasowe
dwumasa na 5 śrub mocujących
dwumasa z auta dostawczego
widoczny wieniec rozrusznika na obwodzie koła dwumasowego
uszkodzony wieloklin wewnątrz koła dwumasowego
© 2011 by - Aquaress